Tuesday 12 January 2010

URL Artikel 3 : PENGGUNAAN ICT DALAM P&P

http://www.slideshare.net/shahwiran/penggunaan-ict-dalam-pp-presentation

Sinopsis Ringkas Artikel

Artikel ini membawa tema tajuk dan kaedah-kaedah tertentu serta asas-asas yang diperlukan dalam melaksanakan prses P&P yang berintegrasikan ICT. Artikel ini banyak mengulangi artikel yang kedua namun terdapat beberapa item yang tertentu tidak dijelaskan dalam artikel 2 disebut di dalam artikel ini. Artikel ini turut menampilkan contoh melaksanakan P&P bagi mata pelajaran Sains dan berasaskan kemahiran ICT.

4 comments:

  1. salam... Artikel ini menjelaskan kepentingan ICT dalam pendidikan antaranya dapat meningkatkan daya kreativiti dan tumpuan pelajar dalam kelas.Boleh try di sekolah kita lepas ni.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum w.r.t
    Secara ringkasnya saya bersetuju dengan ulasan artikel ini dimana dinyatakan bahawa penggunaan ICT dalam pembelajaran sains dapat menambahkan minat pelajar terhadap matapelajaran ini.Di samping itu memudahkan pemahaman serta penguasaan pelajar terhadap matapelajaran sains.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Pembelajaran dan pengajaran mesti ditingkatkan kualitinya. Antaranya menggunakan teknologi yang terkini. Kemudahan yang diberi Allah s.w.t. kepada kita mesti dimanfaatkan sepenuhnya. Ledakan teknologi di semua bidang memerlukan pendidik dan pelajar seiring mengikutinya demi mengejar ilmu. Setiap ilmu yang diperolehi kelebihannya besar untuk manusia termasuk ilmu teknologi maklumat.

    ReplyDelete